Pneumatyczna maszyna do pakowania opon COT-10 służy do dublowania opon (pakowania ich jedna w drugą). Idealnie sprawdza się przy robieniu pakietów składających się z 6 lub więcej opon. Przy jej użyciu można w łatwy sposób zapakować 3000-3200 opon do kontenera, co obniża koszty transportu o trzy czwarte. Podczas prawidłowego używania maszyny jest ona bezpieczna dla operatora i nie uszkadza opon. Posiada ona napęd pneumatyczny, dlatego do jej zasilania wymagany jest kompresor (nie jest dołączany do maszyny) i nie powinno się trzymać jej na zewnątrz, gdy temperatura spada poniżej 0°C. Steruje się nią za pomocą dźwigni, a operator może w pełni kontrolować każdą operację.
REGUŁY PAKOWANIA OPON
Poniżej przedstawione zostały ogólne reguły pakowania opon. Nie są to sztywne wytyczne, gdyż czasami zdarzają się wyjątki, które należy sprawdzić samodzielnie.
- Na stole maszyny do pakowania opon mieści się opona o maksymalnej średnicy wynoszącej 22 cale;
- Zewnętrzna opona musi mieć taką samą lub większą średnicę niż wewnętrzna opona (np. 16″ —> 16″, 18″ —> 17″);
- Każda opona, której średnica wynosi mniej niż 15 cali, będzie musiała być ostatnią oponą w paczce (oponą w samym środku paczki). Nie jest możliwe włożenie kolejnej opony do 14-calowej lub mniejszej opony, gdyż szczęki byłyby zbyt blisko siebie i pionowy popychacz nie zmieściłby się pomiędzy nimi;
- Szerokość każdej opony, w którą wkłada się inną oponę, musi być przynajmniej 10 mm większa od wkładanej opony (np. 215 —> 205).
UWAGA!
Na rynku dostępne są słabej jakości chińskie podróbki naszych oryginalnych maszyn. Zdecydowanie odradzamy ich zakup, gdyż nie spełniają one unijnych wymogów bezpieczeństwa i w razie kontroli ich nabywca może zostać ukarany przez organ nadzorczy w danym kraju.
Układ pneumatyczny
- Ciśnienie zasilania 6 – 9 bar
- Wymagana wydajność zasilania 3,2 m3/h
Wymiary
- Wysokość 320 cm
- Szerokość 130 cm
- Długość 260 cm
- Waga 587 kg
Inne
- Instrukcja obsługi
- Oznakowanie CE
- 2 lata gwarancji
- Jak tanio wysyłać opony?